Skip to content

Productie assistentie Eelt

March 3, 2011

 

Begin januari 2011 lees ik in de krant over Eelt. Een theatervoorstelling op locatie in een industrieel pand in Tilburg, op zoek naar vrijwilligers om mee te doen. Talent en ambitie voor toneelspelen heb ik niet, maar achter de schermen helpen dat lijkt me wel wat. Inmiddels werk ik als productie assistente mee aan het maken van de voorstelling.

Het is heel inspirerend om te zien hoe veertig vrijwilligers en daaromheen een team van professionals de voorstelling maken. Iedere zaterdag bruist het van de energie in het Deprez-gebouw in de Lange Nieuwstraat. De temperaturen lopen hoog op (of komt dat door de vloerverwarming die heel hoog staat en centraal, in Rotterdam geregeld wordt?!).

Beeld, muziek, dans, verhaal en vooral veel beweging. En iedere zaterdag is er wel een moment dat ik even vergeet dat het een repetitie is, dan word ik gegrepen door de situatie die verbeeld wordt. In tijden van crisis kunnen mensen rare fratsen uithalen!

EELT gaat over een belangrijke kwestie in ons leven: gevoeligheid, ‘eelt op je ziel’. Zijn we watjes geworden door onze welvaart? Of zijn we juist afgestompt door mediageweld? Hoeveel ‘eelt’ heb je eigenlijk nodig?

Lees meer op de website www.eeltweb.nl

Hier vind je ook data van de voorstellingen. En… je kunt er al kaartjes kopen!

Meer weten over de visie achter Eelt, lees dan hier verder.


No comments yet

Leave a Reply

